کد خبر: 83366

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۶:۱۲

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای طرح تحول بنیادین را نداشت

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش اراده و عزم جدی برای ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای سند تحول بنیادین و برخی تغییرات را نداشت به همین دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها با کندی همراه است.

به گزارش املش ما ، اسدالله عباسی امروز با اشاره به اینکه تغییر در نظام آموزشی نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب دارد، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ایجاد بسترهای لازم نیاز دارد که برخی از آنان تاکنون ایجاد شده و برخی دیگر بدون رسیدگی رها شده است.

وی افزود: در سالی که نظام ۶٫۳٫۳ در مدارس اجرایی شد معلم موردنیاز برای پایه ششم تربیت نشده بودند و روش‌های آموزش و کتاب‌های درسی متناسب با نیاز دانش‌آموزان نبود؛ آموزش و پرورش آمادگی لازم برای اجرای این نظام را نداشت.

عباسی با بیان اینکه مقرر شده بود این کاستی‌ها در طول زمان ترمیم شود و زیرساخت‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش اراده و عزم جدی برای ایجاد بسترهای موردنیاز برای اجرای سند تحول بنیادین و برخی تغییرات را نداشت به همین دلیل فراهم کردن زیرساخت‌ها با کندی همراه است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام آموزشی متولی تربیت نسل آینده کشور است به همین دلیل برای ایجاد تغییرات در این نظام باید کارشناسی‌های دقیقی صورت گیرد سپس تصمیمات درست و بجا گرفته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش باید پیش از آنکه تغییری در نظام آموزشی ایجاد کند زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که بسترهای لازم برای تغییرات ایجاد نشود اجرای سند تحول بنیادین ناقص خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان تغییر نظام آموزشی تاکنون دروس نهایی سال دوازدهم که باید در کنکور اثرگذار باشد مشخص نشده است و این نشان دهنده‌ بی‌تدبیری در اجرای تغییرات است؛ اگرچه وزرای آموزش و پرورشبرای اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش‌هایی انجام داده است اما تحقق این سند به همکاری مدیران این وزراتخانه نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

کسب درآمد