کد خبر: 70681

تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۴:۰۴

گردشگری کشاورزی چای‌محور نجاتبخش توسعه گیلان

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گیلان با بیان این‌که چای به‌عنوان یک محصول استراتژیک می‌تواند انگیزه حرکت‌های موضوعی برای توسعه‌ گردشگری کشاورزی شود، گفت: صنعت چای کشور در استان گیلان شکل گرفته است. به گزارش املش ما ،«همایون کاوه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تبیین زمینه‌های صنعت گردشگری کشاورزی با محوریت چای پرداخت و […]

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گیلان با بیان این‌که چای به‌عنوان یک محصول استراتژیک می‌تواند انگیزه حرکت‌های موضوعی برای توسعه‌ گردشگری کشاورزی شود، گفت: صنعت چای کشور در استان گیلان شکل گرفته است.

چایبه گزارش املش ما ،«همایون کاوه» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تبیین زمینه‌های صنعت گردشگری کشاورزی با محوریت چای پرداخت و با اشاره به وضعیت گردشگری چای در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از کارهای ارزنده‌ای که بخش خصوصی باید در استان دنبال کند تا به توسعه‌ تجارت چای منجر شود، سیستم رشد و توسعه گردشگری کشاورزی با محوریت گردشگری چای است که باید برای این موضوع مهم برنامه‌ریزی شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی استان گیلان افزود: ما برای توسعه گردشگری از نگاه بخش خصوصی فعالیت‌هایمان را شروع کرده و دنبال می‌کنیم و اقداماتی را هم به صورت ترویجی ادامه می‌دهیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان این‌که موضوع گردشگری طبیعت‌محور، گردشگری کشاورزی و گردشگری موضوعی می‌تواند نجات‌بخش استان گیلان از نظر اقتصادی و توسعه باشد، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند سبب بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای شهری و روستایی شود.

کاوه توسعه‌ گردشگری استان را طبیعت‌محور دانست و خاطرنشان کرد: اکوتوریسم سالم‌ترین و پاک‌ترین راه رسیدن به توسعه‌ استان گیلان است. ما در استان محصولات مهمی چون چای، ماهی، برنج، زیتون، ابریشم و… داریم که می‌تواند دست‌مایه حضور و جذب گردشگر و توریست به استان گیلان شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی گیلان با بیان این‌که چای به‌عنوان یک محصول استراتژیک می‌تواند انگیزه حرکت‌های موضوعی برای توسعه‌ گردشگری کشاورزی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که صنعت چای کشور در استان گیلان شکل گرفته و تولید چای در این استان سابقه‌ای دیرینه دارد، پیگیری این موضوع به توسعه گردشگری کمک می‌کند.

وی ادامه داد: مسیر گردشگری چای از رشت، لاهیجان، املش و رانکوه پیش‌بینی شده و لذا گردشگران می‌توانند در این مسیر با موضوعات مختلف تولید چای ‌آشنا شوند.

کاوه با تأکید بر این‌که هدف اصلی در این زمینه فرهنگ‌سازی برای مصرف چای ایرانی و آشنایی هموطنان با ویژگی‌های منحصر به فرد و سالم تولید و عرضه آن است، اضافه کرد: اگر سیاستگذاری‌ها درست و اصولی باشد می‌تواند به توسعه گردشگری در این زمینه بینجامد و حتی گردشگر خارجی هم داشته باشد، چون چای ایرانی به‌علت کیفیت و نوع تولید یکی از بهترین چای‌های جهان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید ذائقه مردم را که در طول سالیان گذشته به سمت چای خارجی گرایش پیدا کرده با فرهنگ‌سازی و حمایت از چای ایرانی با کیفیت و تنوع چای‌های داخلی آشنا کرد، از این‌رو اتاق بازرگانی گیلان به سهم خود امسال ۴۷ هزار و ۷۰۰ تن چای داخلی عرضه کرده تا ذائقه‌ها را به سمت چای داخلی هدایت کند تا در نهایت به فرهنگ‌سازی در این زمینه منجر شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی گیلان افزود: اگر توسعه گردشگری چای داخلی اتفاق بیفتد و فرهنگ‌سازی هم برای مصرف چای ایرانی انجام شود، می‌توان به توسعه استان هم خوشبین بود و با اطمینان و قاطعیت گفت که بسیاری از مسائل استان حل می‌شود.

وی ارتفاع را در کیفیت تولید چای بسیار مفید و موثر عنوان کرد و گفت:چون چای گیلان در ارتفاعات تولید می‌شود، چایی است که بسیار لطیف و کمتر در معرض آفات قرار دارد و به همین دلیل چایی باکیفیت و مطلوب خواهد بود و لذا مردم باید این موضوع را بدانند.

کاوه یکی از ابزارهای توسعه و ترویج گردشگری چای را استفاده از تکنولوژی مدرن و الکترونیک دانست و یادآور شد: باید در این زمینه تکنولوژی به کمک گردشگری چای بیاید و برای توسعه صنعت گردشگری چای‌محور استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کسب درآمد