یک ارائه دهنده ADSL‌ گفت: کاربری اینترنت متفاوت شده و تعداد افرادی که در یک خانه از اینترنت استفاده می‌کنند، افزایش یافته است؛ در حالی که یک کاربر در کره جنوبی از اینترنت ۵۰ مگابیتی و کاربر ایرانی از سرویس ۵۱۲ کیلوبیتی استفاده می‌کند.

چند درصد درآمد ADSLبه گزارش املش ما  به نقل از فارس، احمد نخجوانی، شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تمام مسایل و مشکلات ما از سال ۸۷ که شرکت مخابرات خصوصی شد، شروع شد و این درحالی است که مشکلی با دولت نداریم و در دو سال گذشته با تحولاتی که در بخش ارتباطات زیرساخت برای تامین پهنای باند افتاد، مشکلی وجود ندارد.

وی درباره اینکه شرکت‌های PAP هزینه کمی به مخابرات می‌پردازند، بر تبعیت از قانون و تعرفه‌های مصوبه تاکید کرد و افزود: شرکت‌های خصوصی ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت ۴۰ درصد قیمت تمام شده سرویس را به مخابرات یعنی کسی که هم رقیب و هم تامین‌کننده امکانات در جایگاه انحصاری است، می‌پردازند.

نخجوانی درباره اتهام‌های وارده مبنی بر کم‌کاری شرکت‌های PAP برای توسعه ADSL گفت: این موضوع صحت ندارد و هم‌اکنون شرکت ها صدها هزار مشتری دارند که علاقمند به استفاده از خدمات بخش خصوصی هستند اما این امکان را ندارند چون در بیش از نیمی از مراکز مخابراتی به دلیل محدودیت امکانات و عدم همکاری مخابرات نمی‌توانیم سرویس بدهیم. در شرایطی شرکت مخابرات ایران نسبت به واگذاری میلیون‌ها پورت اینترنت پرسرعت در کشور اقدام کرده که از ارایه سرویس به شرکت‌های PAP خودداری کرده است.

وی خطاب به نماینده شرکت مخابرات ایران در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مخابرات برای ورود ما به شهرهای مختلف امکانات نداد. به عنوان مثال در استان فارس دو سال معطل دریافت لینک‌های انتقال از سوی شرکت مخابرات ایران بودیم و تمام سوابق آن موجود است.

مدیرعامل شاتل درباره تغییر رویکرد کاربران در استفاده از اینترنت پرسرعت گفت: کاربری اینترنت بسیار متفاوت شده است و تعداد افرادی که در یک خانه از سرویس اینترنت استفاده می‌کنند، افزایش یافته و انتظار داریم از همان مصارف اینترنت در دنیای توسعه یافته مانند مدیاها، اپلیکیشن‌ها و ویدیوها برخوردار باشیم با این تفاوت که کاربر اینترنت در کره جنوبی با همین مصارف از پهنای باند ۵۰ مگابیتی استفاده می‌کند و کاربر ایرانی با همان مصرف از سرویس ۵۱۲ کیلوبیتی استفاده می‌کند.

نخجوانی افزود: آنچه کشور ما از آن رنج می‌برد، عمدتا در لایه شرکت مخابرات ایران است به طوری که طی یک سال و نیم گذشته در حوزه کمبود پهنای باند تحولات بسیار خوبی در کشور اتفاق افتاده است و این درحالی است که خیلی از شرکت‌های اینترنتی برای اینکه اینترنت را به دست مردم برسانند، با اینترنت جیره‌بندی شده مواجه بودند اما طی یک سال گذشته با تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت پهنای باند اینترنت کشور دو برابر شده است و کاربرانی که اعتراض دارند، اعتراض شان به جا است چون سرویس دریافتی را با تقاضا و نیاز خود مقایسه می‌کنند.

اشتراک این خبر در :